Ekonomiprogrammet på Järva Gymnasium

Gymnasieskolan

Information

cirka 40

Statistik

Varje läsår samlas uppgifter in om elever, personal, betyg och prov. Insamlingen sker vid olika tidpunkter under läsåret och genomförs av Statistiska centralbyrån, SCB, på uppdrag av Skolverket. Läs mer om hur vi samlar in uppgifter och statistik.

Om information saknas visas "Data saknas" eller om resultatet baseras på för få elever visas texten "För litet underlag".

Antagningspoäng

Medelvärdet och det lägsta meritvärdet bland elever som antogs på programmet 1 juli 2024. Observera att poängen kan ändras efter reservantagning. För att få den mest aktuella antagningspoängen se respektive antagningskansli
Kontaktuppgifter till antagningskanslier, skolverket.se

  • Medel antagningspoäng
    213,5
  • Lägsta antagningspoäng
    145,0

Järva Gymnasium

Gymnasieskolan - Fristående

Kontaktuppgifter

Adress

Hagstråket 11

16363 Spånga

Telefon

08-131415

E-post

info@jarvagymnasium.se

Huvudmannens juridiska form

ENSKILD

Skolans webbplats

www.jarvagymnasium.se

Om skolenheten

Uppgifter samlas in per skolenhet och inte per skola. Det kan finnas flera skolenheter på en skola.

Antal elever

Gymnasieskolan

cirka 180

På skolenheten

Skolbibliotek

Låg bemanning eller inget skolbibliotek (uppgift saknas)

Mer information om alla program och utbildningar som finns i gymnasieskolan och anpassade gymnasieskolan finns att läsa på Gymnasieskolans program och Anpassade gymnasieskolans program.

Statistik

Varje läsår samlas uppgifter in om elever, personal, betyg och prov. Insamlingen sker vid olika tidpunkter under läsåret och genomförs av Statistiska centralbyrån, SCB, på uppdrag av Skolverket. Läs mer om hur vi samlar in uppgifter och statistik.

Om information saknas visas "Data saknas" eller om resultatet baseras på för få elever visas texten "För litet underlag".

Lärare och pedagoger

  • Elever per lärare
    16,2
    Genomsnittet i Sverige är 12,5
  • Legitimerade och behöriga lärare (%)
    57,5%
    Genomsnittet i Sverige är 85,3%
  • Lärare med specialpedagogisk högskoleexamen (%)
    Data saknas