Marknadsföring, masterprogram
- Högskoleutbildning
- 100% (heltid)
- Linnéuniversitetet
- Växjö
- Studiestart 2025-09-01
- 120.0 högskolepoäng
- Studietid: dag
- Engelska
Programmet erbjuder studenter från hela världen möjlighet att utveckla analytiskt tänkande och expertis inom marknadsföring. Huvudämnet är företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring.Den traditionella rollen som marknadsförare utvecklas allt mer mot en övergripande ledningsfunktion. Marknadsförare rekryteras allt oftare till VD-positioner. Enligt vår bedömning kommer det att finnas en stor efterfrågan på den här nya sortens kvalificerade affärsakademiker inom en snar framtid.Programmet inleds med kursen Tillämpad marknadsföringsanalys. Du får då praktisera marknadsundersökning och tillämpning av marknadsföringsteorier. Därefter läser du internationell marknadsföring. Under andra terminen läser du kursen Leda innovation och entreprenörskap, följd av en kurs inom forskningsmetodik. Under ditt andra år läser du Modern marknadsföringsforskning och elektronisk affärsledning. Det tvååriga Masterprogrammet avslutas med en masteruppsats på 30 hp. De noggrant utvalda kurserna ger dig kunskaper som är till hjälp både när du ska skriva din uppsats och när du ger dig ut i arbetslivet.
Behörighet
Grundläggande behörighet för studier på avancerad nivå samt särskild behörighet:Kandidatexamen i företagsekonomi varav minst 30 högskolepoäng i marknadsföringEngelska 6 eller motsvarande