Senare del av The Marketing Programme
- Högskoleutbildning
- 100% (heltid)
- Linnéuniversitetet
- Växjö
- Studiestart 2024-09-02
- 180.0 högskolepoäng
- Studietid: dag
- Engelska
Vill du arbeta med marknadsföring? The Marketing Programme är en populär marknadsföringsutbildning som ges i Växjö. Undervisningen sker på engelska och du kommer att studera i en grupp med studenter från hela världen. Programmet förbereder dig för en spännande karriär inom både nationell som internationell marknadsföring.Marknadsföring är mycket. Kanske tänker du att du vill jobba med reklam på både svenska och engelska, men marknadsföring är mycket mer än så. På marknadsföringsprogrammet jobbar vi med att identifiera och möta marknaden. Det handlar om att förstå kundernas behov och att skapa, kommunicera och leverera värde till kunden. Som marknadsförare är din uppgift att tillfredsställa kundens behov och sälja lösningar för dessa. Detta för att ditt företag ska tjäna pengar för att på så sätt kunna utveckla nya produkter, tjänster och upplevelser. Marknadsföringsprogrammet är unikt och under de olika terminerna behandlar vi marknadsföring ur olika perspektiv. Den första terminen utgör grunden för en marknadsförares uppdrag, termin två utgår från kundens perspektiv medan termin tre fokuserar på erbjudandet från företagets perspektiv. Den fjärde terminen studerar du med fördel utomlands på något av våra partneruniversitet, vilket ger dig en värdefull internationell erfarenhet. Termin fem och sex fokuserar på hur du möter marknaden. Marknadsföringsprogrammet kännetecknas av ett högt tempo och en mix av teoretisk och praktisk kunskap.KarriärProgrammet förbereder dig för en framtida karriär på både små och stora företag. Våra tidigare studenter arbetar idag inom många spännande yrken. Några exempel på jobb inom marknadsföring är:Marknadsförare Marknadsassistent Projektledare Chef på informations- och marknadsavdelningar, men även på PR- och reklambyråer.
Behörighet
Grundläggande behörighet och Matematik 3b alt. Matematik 3c, Samhällskunskap 1b alt. Samhällskunskap 1a1 och 1a2 samt Engelska 6 + För antagning till termin 3 behöver du även ha 52,5 högskolepoäng avklarade inom följande kurser: Introduktion till företagsekonomi för marknadsförare 12,5 högskolepoäng, Grundläggande mikroteori för marknadsförare 10 högskolepoäng, Statistik för marknadsförare I 7,5 högskolepoäng, Från kundens perspektiv 30 högskolepoäng. För antagning till termin 5 behöver du även ha minst 80 högskolepoäng företagsekonomi, varav minst 55 hp med inriktning marknadsföring. Även kurser i nationalekonomi, statistik (inklusive tidsstudie och regressionsanalys) och rättsvetenskap skall vara avklarade.